Dezvoltarea salilor de bowling

Dezvoltarea salilor de bowling

Amenajarea salilor de bowling era considerată „o fațetă importantă” pentru dezvoltarea unei afaceri în partea de vest a Statelor Unite spre finele anilor ᾽50 și începutul anilor ᾽60, descrise de cotidianul Los Angeles Times ca fiind „mici orașe în curs de dezvoltare”, care numără chiar și investiții de zeci de milioane de dolari (referindu-ne la valoarea dolarilor din anii ᾽60). Ziarul Los Angeles Times este descris de către onul de afaceri Louis Lesser ca fiind „cel mai activ ziar din domeniu” în ceea ce privește construcția și dezvoltarea salilor de bowling.

În anul 1960 Lesser a construit o sala de bowling în India, California care a costat 750.000 de dolari (aproximativ 5.445.364 conform cu inflația). În anul 1959, acesta a costruit spațiul „Beach City” din Santa Monica în valoare de 2 milioane de dolari (15.069.874 conform cu inflația), construită după modelul Clubului din Santa Monica și sala Samoa Lanes din Santa Monica, ambele prevăzute cu 24 de piste de bowling „echipate cu dispozitive pentru aranjarea automată a popicelor, cu o sală de biliard, spațiu de joacă pentru copii, cafenea și cu o cameră de zi pentru cocktail-uri”.

În 1962 Leser avea deja construite nouă sali pentru bowling. Cel mai mare sala de bowling, incluzând 60 de piste era Parkway Lanes din El Cajon, California ale căror costuri necesare pentru amenajare și reîmbunătățire s-au ridicat la 1 milion de dolari si are 5 acri de spațiu pentru bowling. Aceasta punea la dispoziție o gamă variată de facilități de divertisment astfel încât ajunsese să concureze cu cele mai renumite cluburi de noapte, preciza ziarul Los Angeles Times, iar personalități precum Louis Prima, Lili St. Cyr, Johnny Ray, Frankie Lane și Roberta Linn obișnuiau să frecventeze a de bowling a cărei afacere era gestionată de Lesser împreună cu Irvin Kahn și George Hirsch.

Lesser și Ted Bentley au transformat a Legion Lanes în una dintre cele mai renumite sala de bowling prevăzută cu 44 de piste pentru 2 milioane de dolari (calculând după inflație, au fost necesari 14.520.971 de dolari), având drept model arena de box American Legion Stadium din El Centro și Bulevardul din Hollywood. Facilitațile includeau un spațiu de joacă pentru copii, un cocktail bar și un snack bar. În timpul lucrărilor de construcție, NBC a pus la dispoziție temporar spațiul său local pentru parcare, în timp ce Milt Enright devenea managerul acestor spații.

Tot în 1962, Lesser își propunea să dezvolte alte sala de bowling în Australia, Noua Zeelandă și în Japonia, de vreme ce bowlingul concura cu glolful, fotbalul și cu rugby-ul care erau sporturile naționale ale acestor țări.

Cum se instaleaza pistele de bowling si cum arata infrastructura